m-pedia

Novice s področja spletnega oglaševanja
Smo zasvojeni z mobilnimi napravami?

Smo zasvojeni z mobilnimi napravami?

Mobilna tehnologija izjemno hitro spreminja način življenja potrošnikov po vsem svetu in vpliva na poslovne modele v vseh panogah. Čas, ki ga uporabniki namenjajo uporabi svojih prenosnikov, tablic in pametnih telefonov, se hitro povečuje in oglaševalci temu sledijo s preusmerjanjem svojih proračunov na splet.

Raziskovalci britanske družbe Kana Software so na podlagi obsežne raziskave, v kateri je sodelovalo 2.000 ljudi, prišli do osupljivih podatkov. Mladi so na telefone dobesedno pripeti. Raziskava je pokazala, da mladi med 18. in 24. letom preverijo svoj telefon vsakih 9 minut in 50 sekund. V starosti med 25 in 34 let ni veliko drugače, saj je telefon v rokah vsakih 9 minut in 55 sekund. Osebe, stare od 35 do 44 let, ga preverijo vsakih 21 minut, 45 do 54 let vsakih 36 minut, 55 do 64 let pa vsako uro in pol. Pet odstotkov vprašanih je od telefona tako odvisnih, da ga preverijo prav vsako minuto, ko so budni.

Med mladimi so zelo popularne mobilne aplikacije za sporočanje, ki  naj bi jih do konca leta uporabljalo že 1,4 milijarde potrošnikov po vsem svetu, kar je za 31,6 odstotka več kot lani (eMarketer raziskava). Najbolj priljubljene aplikacije za sporočanje so WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat, Line in Snapchat. Prvi dve, ki sta obe v lasti Facebooka, močno prevladujeta, saj imata v vsaj dvajsetih državah po svetu občuten doseg. Mobilne aplikacije za sporočanje so opredeljene kot storitve, ki nudijo zasebne pogovore med dvema ali več registriranimi uporabnimi, pri čemer se klici in sporočila prenašajo brez posredovanja mobilnega operaterja.

V raziskavi je približno polovica vprašanih staršev dejala, da njihovim otrokom odvzem tablice in gledanje običajnega televizorja že predstavlja obliko kazni. Priljubljenost prenosnih naprav potrjuje tudi dejstvo, da je 41 odstotka vprašanih staršev odgovorilo, da bi se njihovi otroci namesto sladice raje odločili za tablico. Rezultati so zanimivi, a ne presenetljivi, saj ima svoj tablični računalnik 56 odstotkov otrok. Ob tem se ponudniki televizijskih storitev že nekaj časa soočajo z izzivi upadanja gledanosti programov za otroke. Ima pa občuten vpliv na televizijsko gledanost tudi YouTube, saj skoraj petina njegovih uporabnikov pravi, da zaradi njega televiziji posvečajo manj pozornosti, 17 odstotkov pa jih trdi, da na splošno manj gledajo televizijo.

Internet hitro postaja  prevladujoč oglaševalski medij in glede na trenutne trende naj bi do konca desetletja prehitel televizijo. Širjenje mobilnih naprav po vsem svetu narekuje premik od oglaševanja na namiznih oziroma prenosnih računalnikov k tablicam in mobilnim telefonom, s čimer oglaševalci dosegajo s spletom vedno povezane potrošnike.

Media Publikum, d.o.o., Ljubljana
Zasavska 54a
1231 Ljubljana – Črnuče

T: +386 (0)1 5888 777
F: +386 (0)1 5888 749
E: info@media-publikum.si