Blaž Klarič / 10.5.2016
Tudi letos se je tekaška ekipa Media Publikum udeležila globalnega teka Wings for Life, v sklopu katerega so tekači po celem svetu že tretje leto tekli za tiste, ki sami ne morejo, in zbirali sredstva za raziskave o poškodbah hrbtenjače.
Našo ekipo je sestavljalo devet tekačev, skupaj smo za dober namen pretekli več kot 125 kilometrov ter predvsem naredili nekaj dobrega tako zase kot za druge. Sabina, ki med delovnim časom skrbi za raziskave in analize, v prostem času pa je navdušena tekačica, je o dogodku povedala: ''Priznam, da je Wings for Life ena najboljših organiziranih tekaških prireditev, pa sem pretekla že kar nekaj polmaratonov. Vzdušje je še prijetnejše in namen, da tečemo, za tiste ki tega ne morejo, je tako pozitiven.'' Mihi s spletnega oddelka je tek popestrilo tudi vreme: ''Po tem, ko me je v zasledovalni avto že ujel, sem se v Spodnjih Jaršah skrival pod balkonom stanovanjske hiše pred točo, ki je ravno začela padati. Še dobro, da se je z mano skrival tudi gasilec, ker so me potem domžalski gasilci prijazno peljali do Ljubljane. Na žalost, ali pa na srečo, sem se preveč dobro skrival in me avtobusi med hudo uro niso videli. Je bilo kar zabavno.''
Tudi Žaklini bo tek ostal v lepem spominu: ''Komaj sem dočakala letošnji dobrodelni tek. Ko pa je prišel 8. maj, me je začelo malo stiskati – trema. Ponosna sem nase in na celo ekipo, da smo odlično pretekli skupno dolžino za tiste, ki tega ne morejo. Še posebej je to ena velika motivacija za udeležbo prireditve naslednje leto. Prav tako je bilo zelo lepo videti navdušene gledalce in navijače ob progi, od najmlajših do najstarejših, ki so vneto spodbujali in iskreno navijali za nas.''
Teka se bomo z veseljem udeležili tudi prihodnje leto, računamo, da v še večjem številu kot letos.
Tilen Klarič / 29.3.2016
Konec marca potegnemo črto pod našo poslovno uspešnost v minulem letu. Pod črto - poslovno leto 2015 je bilo za nas zelo uspešno.
Ponovno smo se približali prihodkom okoli 50 mio €. Zelo nas veseli, da smo obdržali večino naših pomembnih naročnikov, z našo storitvijo pa prepričali tudi nekaj novih.
Prenovili smo spletno stran, na kateri trenutno pripravljamo tudi poseben kotiček znanja in informacij, ki bo dostopen samo našim naročnikom..
Ekipi posvečamo posebno pozornost. Lani sta se nam pridružili Nika v spletnem in Sabina v raziskovalnem oddelku. Trenutno nas za naročnike skrbi 35 in v če bodo okoliščine zahtevale in omogočale, jo bomo še okrepili. Našemu naročniku želimo ponuditi kakovostne storitve, temelj tega pa predstavlja prav strokovna in predana ekipa.
V lanskem letu smo načrtovali, usklajevali in organizirali oglaševalske nastope naših naročnikov ter zakupovali oglasni prostor v več kot 15-ih državah v regiji in Evropi. V januarju smo odprli svojo agencijo v Sarajevu, letos jo bomo v Tirani. Našim naročnikov skupaj z našimi partnerji ponujamo možnost izvedbe oglaševalskih akcij na vseh trgih v regiji in tudi drugje po svetu preko našega centra v Ljubljani. Lani smo sodelovali s preko 100 različnimi naročniki. Bogate izkušnje ter veliko prakse in strokovnega znanja nam predvsem na tujih trgih omogočajo več svetovalnega in izvedeniškega dela.
V preteklem letu smo na Googlu realizirali preko 3.000.000 klikov in postali izbrana agencija za Slovenijo ter njihov gost na delavnicah v San Franciscu. Izpeljali smo več kot 500 spletnih akcij ter koordinirali spletne zakupe v več kot 15 državah po Evropi. Sodelujemo z vsemi večjimi slovenskimi portali ter specializiranimi spletnimi agencijami. Trenutno naša spletna ekipa šteje že 8 članov in je odlično povezana s klasičnimi medijskimi strategi v isti hiši.
Dnevno prepletamo medije med seboj, iščemo učinkovite formate ter spremljamo potrošnika in njegove navade ter odzive na oglasna sporočila. Vlagamo v raziskave in znanje ter se učimo.
Vse z namenom, da bomo tudi v začetku leta 2017 lahko zapisali, da je bilo letošnje leto uspešno.
Andrej Trefalt in Tanja Picelj / 30.12.2015
V letošnjem letu smo v agenciji Media Publikum praznovali že 30. rojstni dan. Okolje, v katerem smo začeli pred tremi desetletji, je bilo popolnoma drugačno od današnjega. Bili smo med prvimi, ki smo pri delu pričeli uporabljati računalnike, katerih ekrani so bili v obliki škatel in imeli komaj kaj večji premer od današnjih tablic. Teleprinterji in faksi so bili stalnica v poslovnih prostorih, mobilnih telefonov še ni bilo, ko so se pojavili, pa so bili veliki skoraj kot škatla za čevlje. O internetu, elektronski pošti in ostalih, danes nepogrešljivih pripomočkih, se nam še sanjalo ni. Na medijskem trgu je bila na voljo samo ena državna televizija z dvema programoma, ni bilo plakatov, digitalnega oglaševanja,…
Danes je slika popolnoma drugačna. V naših pisarnah na Zasavski cesti ne mine minuta, da ne bi slišali zvonjenja telefona ali zvočnega signala za prihod nove elektronske pošte. Kanalov in medijev, preko katerih komuniciramo s potrošniki, je vsak dan več, tudi ekipa se je s parih sodelavcev povečala na več 30. Zelo pa nas veseli, da smo skozi leta ohranili ekipo sodelavcev in jo krepili s svežimi, mladimi močmi, odhodov pa je bilo zelo malo. Povprečni čas zaposlitve naših sodelavcev je tako več kot 10 let, z nekaterimi sodelujemo tudi že več kot 20. Ena izmed naših sodelavk je tudi Tanja, ki se takole spominja svojih začetkov pred petnajstimi leti:
Ob praznovanju naših 30 sem se zavedla, da imam tudi sama okrogel jubilej, mojih 15. In me je zaneslo nazaj, v leto 2000, ko sem diplomirala in se po letu dni prakse v Ameriki vrnila domov. Zagrabila me je panika, da zdaj pa res moram v pravo službo, saj sem že nekaj stara in je res že čas, da se osamosvojim.
Ker pa se mi je zdela pot do Zavoda za zaposlovanje strašljiva, sem prosila najboljšo prijateljico Majo, če gre z menoj. In sva šli. Še dobro, ker je bila res neprijetna izkušnja. Dolgi seznami prosilcev zaposlitve, kratki seznami prostih delovnih mesti in neprijazna gospa na okencu. In gora obrazcev. Kar potrta sem se vrnila domov, res, še dobro, da sem imela Majo. Kar bom še vsaj enkrat omenila, čeprav sem dvakrat že.
Popoldne me je poklicala na domači telefon, mobitela še nisem imela. » Ti, veš kaj, moja prijateljica ima mamo, ki pozna nekoga na eni oglaševalski agenciji, in se je zmenila, da jih pokličeš. Zapiši si, prav? Tole je telefon, ime mu je Andrej Trefalt, agencija pa se imenuje Media Publikum. Je rekel, da ga kar jutri dopoldne pokliči.« Bila sem seveda vesela, obenem panična, pa evforična… Vsega po malem. Že jutri? Takoj na internet in pogledat, kaj Media Publikum sploh je. In me je skoraj kap, ker sem na internetu našla samo velik napis Media Publikum in telefonsko številko. Ok, sicer pa vem, kaj naj bi oglaševalska agencija delala, smo se učili na faksu, pa prakso sem imela iz ameriške agencije za odnose z javnostmi. Samozavest mi je malce narasla. In sem poklicala. Oglasil se je Andrej, da je vesel, da sem poklicala in da če lahko kar takoj pridem na razgovor? Kako, takoj? Spet panika. »Ja, lahko, pridem čez eno uro.« Mrtvo hladno, vsaj tako se mi je zdelo.
Spet sem klicala Majo, še dobro, da sem jo imela, ker svojega avta še nisem imela, očetovega pa si dopoldne nisem mogla sposoditi. In sva šli. Na vratih me je sprejela prijazna Barbara Boštjančič in me odpeljala k Andreju. Sedel je na mizi, v naročju držal telefon in koledar ter se pogovarjal. Kar nekaj časa. Jaz pa sem se ozirala naokrog in zbirala vtise. Bilo mi je všeč. Vse v enem prostoru, veliko ljudi, kaotično, vendar nekako urejeno. Glasno, a prijetno. Andrej je odložil telefon in se mi predstavil. Potem pa intervju: »A se koruza sadi ali seje? Kaj pa krompir? Naštej 5 znamk televizorjev. Koliko stane hladilnik? Kaj delajo tvoji starši? A znaš poslati faks?« Tega zadnjega nisem znala, ampak sem rekla, da se lahko naučim. Potem je sklenil razgovor, da če imam čas, naj kar pridem jutri ob 8h, da se bo gotovo našlo delo zame. Poslovila sva se in v manjšem šoku sem odšla skozi vrata.
Maja, ki me je čakala pred hišo, me je vprašljivo gledala. »Mislim, da sem dobila službo, se mi zdi…« Padla sem ji v objem. In sva šli na pivo. Še dobro, da sem jo imela.
In zdaj, 15 let kasneje, ju še vedno imam. Majo, najboljšo prijateljico in službo v Media Publikumu. Za oboje sem zelo hvaležna.
Blaž Klarič / 30.10.2015
Dobro polovico vseh prihodkov Google ustvari preko svojih partnerjev, oglaševalskih agencij in oglaševalcev, ki za doseganje ciljev svojih oglaševalskih akcij spletne proračune usmerjajo v iskalnik, prikazno mrežo, Youtube in druge produkte, ki jih ponujajo in razvijajo. Zato ne preseneča, da Google zelo dobro skrbi za sprotno in redno izobraževanje svojih partnerjev.
Kot zmagovalci tekmovanja Ready to rock v Sloveniji smo imeli letos ob prehodu iz meteorološkega poletja v jesen tudi v Media Publikumu priložnost pobliže spoznati delovanje tega digitalnega velikana in prisluhniti nekaterim zanimivim govorcem iz sveta spletnega oglaševanja. Konferenca Google Partners All Stars je potekala v mestu Mountain View v ameriški zvezni državi Kalifornija, kjer je Googlov sedež. Več kot 500 udeležencev zmagovalnih agencij iz 51 držav s celega sveta se je zbralo skupaj na enem mestu in v treh dneh na odru, pred ikoničnim motivom mostu Golden Gate v ozadju, poslušalo kar nekaj odličnih govorcev. Ti so na šestnajstih predavanjih pokrili širok nabor tem, s katerimi se skoraj vsak dan srečujemo vsi, ki se ukvarjamo s spletnim oglaševanjem.
Na spletu se zelo radi pojavljajo 'buzz wordi', besedne zveze, ki napovedujejo trende, novosti in spremembe v spletnem prostoru. Ena izmed največkrat omenjenih besednih zvez na letošnjem All Stars druženju je bila 'moments marketing' ali 'micro moments', iskanje pravih trenutkov za prikazovanje oglasov uporabnikom. Včasih se je oglaševanje namreč zdelo bolj preprosto, ljudje so zjutraj prebrali časopis, čez dan poslušali radio in se zbrali zvečer pred televizorjem, in z umeščanjem oglasov na pravo mesto smo tako lahko na dokaj enostaven način dosegli zelo veliko število ljudi. Danes je zadeva mnogo bolj razdrobljena in kompleksna, ljudje vsebino sprejemajo skozi mnogo večje število kanalov. Prav tako se je v času, ko je v veliko gospodinjstvih na voljo že televizija na časovni zamik, in ko je vedno več vsebine na voljo takrat, ko jo uporabniki želijo, ne več ob določenem času in na določenem kanalu, se spreminjajo tudi časi in dolžine izpostavljenosti posamezni vsebini. Predvsem je to očitno na spletu, kjer je lahko naš oglas samo še eden izmed množice drugih, ki ga ljudje hitro ugasnejo ali spregledajo, ali pa se z uporabo prave tehnologije in načina ciljanja pojavimo ob pravem trenutku. S tem pri uporabniku vzpostavimo dober odnos in pozitiven občutek o naši blagovni znamki ali izdelku, kar ima lahko zelo velik vpliv na dolgoročno navezanost na določeno blagovno znamko.
Ta prehod oziroma sprememba bo najbolj opazna predvsem v mobilnem okolju. Od mobilnih naprav smo danes malodane že skoraj odvisni. Eden izmed predavateljev je prosil vseh 500 udeležencev, naj dvignejo roko, če imajo v svoji lasti pametni telefon. Rezultat je bil v dvorani, polni digitalnih strokovnjakov, dokaj predvidljiv, in v zrak so švignile vse roke, ki smo jih lahko videli. In če se je tako vprašanje zdelo dokaj brez smisla za dokazovanje navezanosti na mobilne naprave, je sledila druga naloga, kjer so morali roke v zraku ohraniti vsi tisti, ki so mobilni telefon v tistem trenutku držali v roki. Samo slaba četrtina dvorane je spustila svojo roko, približno tri četrtine vseh pa je v tistem trenutku v rokah držalo svoje telefone. Ta pogled je marsikomu že dal misliti, kakšno vlogo imajo danes mobilne naprave v našem življenju. Vsi neprepričani pa so se zamislili ob zadnji nalogi, ko smo morali prižgati in odkleniti naše telefone, ter jih zamenjati z najbližjim sosedom. Dvorano je preletelo kar nekaj nelagodnih pogledov in tihega mrmranja, saj vsebina našega telefona o nas pove več kot karkoli drugega. Od zasebnih tekstovnih sporočil, poslovne elektronske pošte, slik, glasbenega okusa, socialnih profilov, že samo bežni pogled na domač zaslon mobilnega telefona lahko razkrije kar nekaj podatkov o njegovem lastniku.
Ena izmed bolj zanimivih predstavljenih produktov je bila aplikacija Waze, novodobni klub Voznik Vozniku, ki se z radija seli tudi v digitalno okolje, in s pomočjo katere vozniki obveščajo ostale voznike o prometnih nesrečah ali zastojih. Aplikacija deluje tudi kot navigacija in izbere najustreznejšo pot glede na dogodke in zastoje, ki so jih vnesli ostali uporabniki. Waze je sicer aplikacija, ki so jo razvili v Izraelu in jo je Google prevzel leta 2013. Kot pri večini prevzemov so se Larry Page in ekipa ob razmišljanju o smiselnosti prevzema ravnali po principu zobne ščetke. Ta princip predvideva, da se ob vlaganju v nove produkte vedno vprašajo, če bodo uporabniki nov produkt uporabljali (vsaj) enkrat ali dvakrat na dan, in če bo res izboljšal njihovo življenje. Ob pritrdilnem odgovoru na ti dve vprašanji denar praviloma nikoli ni ovira.
Ob vseh vsebinah, ki so jih predstavljali predavatelji, smo lahko iz prve roke slišali tudi nekatere dodatne informacije o načinu razvoja in testiranju novih oglasnih oblik in novih produktov. Uporabniki smo tako, ne da bi se tega sploh zavedali, dnevno izpostavljeni velikemu številu testov in preizkusov, s katerimi poskušajo ugotoviti, kaj dobro deluje in kaj ne. Na mobilnih napravah tako med drugim trenutno pospešeno preverjajo dvojni klik na mobilne oglase, s čimer poskušajo izključiti efekt 'debelih prstov' in klikov, ki se na oglase zgodijo pomotoma.
Poleg predavanj so imeli udeleženci konference možnost vpogleda tudi v Googleplex, živčni center spletnega velikana, kjer več kot 20.000 zaposlenih vsak dan skrbi za nemoteno delovanje vseh storitev in projektov. Iz filmov, televizijskih serij in spletnih prispevkov si je vsak od nas verjetno že ustvaril sliko o Googlovem idealnem delovnem okolju, kjer lahko zaposleni igrajo odbojko na mivki v sredini glavnega kompleksa, nabirajo polne pladnje brezplačne hrane in pijače, se po kompleksu prevažajo z živo pisanimi kolesi, hodijo k frizerju in še bi lahko naštevali. In dejansko stanje za naključnega obiskovalca ki se iz radovednosti sprehodi mimo, niti ni drugačno od njegove predstave o podob Googla. Kolesa so brez posebnega sistema za izposojanje na voljo vsakemu obiskovalcu in med vožnjo po ogromnem kompleksu lahko opazimo tako zagrete igralce odbojke kot številne zaposlene, ki s pladnji, polnimi hrane, iščejo prostor za prijetno kosilo ali večerjo. Ena izmed popularnih šal med zaposlenimi je pravilo o dodatnih kilogramih, ki jih vsi novinci pridobijo ob začetku njihove službene poti v Googlu, ko imajo prvič na voljo neomejeno količino hrane. To je šlo celo tako daleč, da so morali opraviti nekaj raziskav, kako razvrstiti posamezne vrste hrane v jedilnici, da bi ljudje posegali po bolj zdravi hrani. Na koncu so solatni bar postavili tako, da se mu ob poti proti mizam uslužbenci niso mogli izogniti. Na ta način so vzbudili slabo vest in skoraj prisilili lačne zaposlene, da so si na svoj pladenj naložili tudi nekaj bolj zdrave zelenjave.
Kljub vsem ugodnostim, ki so jih deležni Googlovi zaposleni, je treba še vedno upoštevati, da gre vendarle za podjetje, ki mora ustvarjati prihodke, da preživi. Zato je, v sicer zelo prijetnem delovnem okolju, vseeno potrebno opraviti veliko dela, analiz, raziskav, pogovorov in sestankov, da še naprej ohranjajo vodilno vlogo na področju spletnih iskalnikov in razvijajo nove produkte in načine, s čimer bodo neprestano izboljševali uporabniško izkušnjo in oglaševalcem ponujali vedno nove in učinkovitejše načine za doseganje pravih uporabnikov v pravih trenutkih.
Janja Erjavec / 12.6.2015
Za tiste, ki izraza še niste nikoli slišali: Stenčas je bil pred dobo modernih komunikacij na steno nalepljen vsem na ogled natisnjen besedni in slikovni zapis o dogajanju. Nadejam se, da v tej besedni klobasi nobena vejica ne manjka, saj so vse pojasnjevalne reči sami levi pridevniki samostalnika zapis :).
Skovanka se je prebila tudi v SSKJ.
Stenčas so poznali skoraj povsod: v šolah, bolnišnicah, društvih, kulturnih in gasilskih domovih, tovarnah, pisarnah … V nasprotju s pregledom političnih dogodkov, ki jih omenja gornji izrezek, je bilo dosti več zanimanja za npr. utrinke s sindikalnega izleta. Bog se je sicer usmili, če se je Janezova žena na sliki s sindikalnega izleta zvirala v neprimernih pozah, posebej, če Janeza na tem izletu ni bilo. Ampak osnovni namen in pomen stenčasa je bil OBVEŠČANJE.
V oglaševalskih agencijah se dogaja veliko, vsak dan, neprestano, tudi zvečer, ponoči …
Če je v agenciji sodelavcev veliko, tisto, kar je zanimivo in pomembno, težko pride pravi čas do vseh naslovnikov, če agencija nima pravega sistema pretoka podatkov. Sestanki so v redu, a poberejo veliko časa, vedno je kdo bolan ali mora nujno kam drugam. Elektronska pošta je v redu, dokler ni v nabiralniku par sto sporočil, ki si jih ne shranimo tako, da bi jih z lahkoto našli takrat, ko bi si radi osvežili spomin, ker si vsega, kar dobimo, pa res ne moremo zapomniti.
V naši hiši smo že pred leti skupaj s strokovnjaki za sodobne tehnologije zasnovali pregleden in učinkovit sistem sledenja dogodkom na intranetnih straneh. Tja lepimo zapise o vseh pomembnih dogodkih, dogovorih, vse dokumente, povezane z našimi naročniki in projekti, kar nam omogoča, da vedno najdemo vse na enem mestu. Tisto pa, kar ne sodi v en ali drug predalček, pa prav tako moramo vedeti vsi, zapisujemo v Stenčas, ki je pri nas popoln odraz razlage iz Slovarja slovenskega knjižnega jezika, le »političnih« je treba izbrisati. Čeprav – kaj pa danes ni politika, vas vprašam? V našem Stenčasu, ki ga zaradi pomembnosti pišemo z veliko začetnico, je vse – od hišnih tračev do poslovnih dogovorov.
Ko smo iskali poimenovanje za ta del, nam je seveda najprej prišel na misel »blog«. A beseda je malo dolgočasna, prevečkrat uporabljena, vsak sosed in znanec že piše blog. Ko smo preverjali izvor besede, tudi nismo našli v njem nič »žmohtnega«, saj naj bi bila to skovanka besed »web« in »log«. Mi pa imamo radi našo lepo slovenščino in se pri pisanju vedno ogibamo tujkam, če se le da. Zato smo iskali drugačno besedo. Tudi zato, ker se vedno trudimo biti malo drugačni. Tako smo našli stenčas.
Ob prenovi naše spletne strani, na katero smo zelo ponosni, smo se odločili, da bomo delčke Stenčasa, za katere bomo presodili, da bi bili zanimivi tudi za naše obiskovalce, delili. Če med svojo snovjo ne bomo našli ničesar primernega, bomo napisali posebnega.